VU Šiaulių akademijos dėstytojos kūrė virtualios klasės scenarijus

2024-09-27

Įtraukusis ugdymas neatsiejamas nuo aukštos kokybės ugdymo praktikos ir veikia visus ugdymo aspektus ir mokymosi patirtis. Mokinių įvairovė – ne iššūkis, o galimybė kurti tolerantišką ir empatišką mokyklos bendruomenę, kurioje kiekvienas jaučiasi saugus, vertingas, reikalingas.

Įtraukusis ugdymas kuriamas atsižvelgiant į kiekvieno asmens individualius gebėjimus ir poreikius. Vienas iš įtraukiojo ugdymo siekių – sukurti visiems vienodai palankią mokymosi aplinką, plėtoti individualius gebėjimus, tenkinti specialiuosius ugdymosi poreikius. Tačiau vis dar esama nemenkų iššūkių ne tiek dėl mokinių įvairovės ir jų mokymosi ypatingumų, kiek dėl mokymosi aplinkoje patiriamų kliūčių. Sumažinti ugdymosi kliūtis ir yra įtraukiojo ugdymosi kokybės bruožas ir prieinamumo didinimo tikslas.

Siekdamos gerinti pedagogų rengimą įtraukiajam ugdymui bei aktyviai ieškodamos inovatyvių technologinių sprendimų VU Šiaulių akademijos doc. dr. Margarita Jurevičienė ir doc. dr. Irena Kaffemanienė sukūrė scenarijus virtualios klasės užduočių valdymo platformai. Virtualios klasės technologinius sprendimus pagal sukurtus scenarijus įgyvendino BMK skaitmeninio edukacinio turinio vadovas Vilius Jurgelevičius, Andrius Urbonavičius, Kristijonas Januškevičius ir MB „Nieko“ skaitmeninių technologijų specialistų komanda.

Kurdamos scenarijus virtualios klasės užduočių valdymo platformai, autorės ypatingą dėmesį skyrė vaikų, turinčių autizmo spektro sutrikimą, kompleksinį sutrikimą bei dėmesio ir aktyvumo sutrikimą iššūkių keliančio elgesio modelių analizei. Iššūkių keliantis elgesys kyla dėl netinkamai paruoštos ugdymosi aplinkos, tokios kaip perteklinės vizualizacijos, triukšmas, neaiški pamokos struktūra ir pan. Studentai turės unikalias galimybes virtualios klasės aplinkoje atpažinti netinkamo elgesio priežastis ir iš kelių siūlomų variantų parinkti tinkamą strategiją ugdymosi aplinkai pagerinti, kad nepasireikštų netinkamas elgesys.

Autorės pažymi, kad kiekvieno mokinio patirtis yra unikali, individuali, o pateiktos strategijos nebūtinai kiekvieno mokinio atžvilgiu būtų teisingos. Nėra vienodų, visiems tinkamų sprendimų, bet yra būdų sukurti tokią aplinką, kurioje atsižvelgiama į kiekvieno vaiko individualius poreikius.

Virtuali klasė gali būti integruota į įvairius studijų kursus. Ši nauja metodinė priemonė padeda studentams mokytis atpažinti vaikų, turinčių ypatingų poreikių, elgesio modelius ir taikyti tinkamas strategijas klasėse vykstančioms situacijoms išspręsti.

Irenos Kaffemanienės inform. ir nuotr.